HalaycıBaşı
New member
Çikolata sadece ağızdan kurtulan bir heves değildir; İnsanlık tarihinin sessiz bir anlatıcısıdır. Beş bin yılın tanığı, imparatorluklardan, devrimlerden ve savaşlardan kurtuldu. Christopher Columbus Bundan zevk alan ilk Avrupalı olabilirdi, ama … göz ardı edildi; Ben Hernán Cortés onu kıtaya getiren. Bu, yeniden oluşturulmuş bir içecek, sonra asaletin özlemiydi ve ayrıca bir mit kaynağıydı. Genen? Bağımlayıcı mı? Afrodizyak mı? Dünya çapında milyarlarca dolar taşıyın ve bugün bile üretimi köle işçiliği ile ilgilidir. Bütün bunlar bir çikolata tabletinde gizlenmiştir ve daha fazlası: A Legends fabrikası.
Bütün bunlar bunu bilir ve belki de en çok çikolata okuyan kişi olan Franco-Venezüella tarihçisi Nikita Harwich tarafından tanımlanır. 'Çikolata ve şekerleme ansiklopedisi' koordinatörü, 'çikolata tarihi' yazdı ve beş bin yıl önce dünyanın belirli bir tarihini anlatmak için IE Beşeri Bilimler Okulu'nun elinde İspanya'da. Çok mu? 2018'de Ekvador Amazon'da kakao izleri olabilecek bir kil kavanozu ile arkeolojik bir görev. “Onu neden gördüğümü biliyorum,” diyor Harwich, Olmecs – ve sonra Meksikalılar – Mesih'ten 1.500 yıl önce evcilleştirecekti.
İki mülkte bu kültürler için çikolata vardı. Birincisi: «Bir geçim kaynağına izin verdi. Kakao badem seyahat portföyünde, özellikle Panama'dan Meksika'ya kadar Amerikan isthmus'tan geçen Maya tüccarlarında taşınabilir. Kakao bademini taşıyabilir, öğütebilir, içebilir ve çok ayakta ve sağlıklı kalabilirler ». İkinci özellik: «Euphoric özelliği. Bu yüzden bir tür dini bağlılığı ilişkilendirdiler. Meyveler dallar üzerinde büyürler, ancak bagajda, olgunlaştıklarında etkileyici olduklarında koyu bir menekşe rengine sahiptirler … ». Bunu söylüyorlar Moctezuma Karşılaşmalarıyla gitmeden önce birkaç çikolata sürahisi alındı.
Bunu söylüyorlar
Moktezuma
Cariyeleri ile gitmeden önce birkaç çikolata sürahisi alındı
Bu çikolata “şeytan” biliyordu. Aztekler aldığı gibi, içecek son derece acıydı: «Biberi önemli miktarlara koydular ve sadece biraz vanilya ile tatlandırdılar. Avrupa damak için, bu diablo bilmelidir ». Avrupalılar Amerika'nın fethinden sonra onu keşfetti. Colón'un oğlunun gazeteleri için biliyoruz – Nikita Harwich biliyor – navigatörün dikkat etmediğini. Hernán Cortés, Meksika İmparatorluğu'nun fethinde, evet; Bu içeceği Avrupa dünyasına açıklayan oydu. Ancak bazı rahibelerin ana dokunuşuna ihtiyaç vardı: “Her zaman bu konularda müdahale eden bir rahibe var.” Şeker eklediler. Diyerek şöyle devam etti: “Ve yavaş yavaş içecek Yeni İspanya'da ve Yeni İspanya'dan Avrupa'ya geçti.”
Çikolata, Avrupa asaletinin ve para halkının bir merakı olarak Atlantik'i geçti. Kakao ve şeker son derece pahalıydı. Büyük tüketimi, buhar makinesi ve pancar şekeri onu demokratikleştirdiğinde ve bir şekilde dönüşümüne başladığında sanayi devrimi ile geldi. İlk çikolatalar 18. yüzyılın sonundan itibaren tarih ve Van Houtenonlarca yıl sonra, çikolata tozu sayesinde modern tablet yapmasına izin verildi. “İngilizlerin mi yoksa Fransızların onları keşfetip keşfetmediği konusunda tartışmalar var …” Her şey için İngilizce ve Fransızca arasında bir anlaşmazlık var. Çikolataya süt tozu ekleyen İsviçre, dokularını ve lezzetlerini rafine etti.
Bugün, kakao para dağlarını taşıyor. Dünya üretimi, son yirmi yılda 2.2'den 4.8 milyon tona yükseldi, ancak kıyaslandığında kahve veya şeker hacimlerinden uzak. Küresel kakaonun neredeyse yarısını üreten Fildişi Sahili'nde fiyatlar ton başına 8.000 dolara ve yüksek kaliteli ince kakao için 12.000'e kadar yükseldi. Beş dev dünya pazarına hakim: Nestlé (İsviçre), Ferrero (İtalya), Mars, Mondelez ve Hershey (ABD'nin üçü). Bu markaların arkasında Barry Callebaut veya Cargill gibi aracılar var. Harwich, “Bazı Cargill'i tamamlamadığımız tek bir gün yok” diyor. Şirket hala kurucu aileye aittir ve borsada alıntı yapmadan yılda 160.000 milyon dolar faturaya aittir.
Son yirmi yılda dünya üretimi 2.2'den 4.8 milyon tona yükseldi
Bu rakamlar yara izleri üzerine inşa edilmiştir; Bu çikolata bir istisna değil. On dokuzuncu yüzyılda, bir tüccar köleliğin kaldırılmasından kaçınmak için kakao haciendas'ı Brezilya'dan Santo Tomé ve Prens'e taşıdı. Böylece kakao, bugün dünya arzının% 70'ini ürettiği Afrika'ya geldi. “Bu köle tüccarları Mulatto'ydu … her biri olabildiğince geçimini sağlıyor.” Bazı Afrika ülkelerinde, Negrera ticareti çöktüğünde, kakaoda her zaman eski köleliğinden çok farklı olmayan yeni bir servet kaynağı buldular. «Fildişi Sahili'nde iş az çok köleleştirilmiş bir emeğe başvurdu ve daha da kötüsü: çocuk sömürüsüne».
Çikolata üretimi etrafında, çevre de dahil olmak üzere daha modern problemleri çırpıyorlar. Kakao tarlaları, birçok kişinin hayal ettiği tropikal ormanlar değildir. Diyerek şöyle devam etti: “Zamanla sorun yaratan bir ormansızlaşma süreci ima ediyorlar.” Göç, para biriminin diğer yüzüdür. «Plantasyonlar için çok sayıda göçmen işçiliği ithal edilmektedir. Fildişi Sahili'ndeki yetkililer, ulusal nüfusdan daha fazla göçmen olduğunu fark edene kadar. Ve bu, er ya da geç patlar. On yıl süren bir iç savaşta patladı. Çikolata tatlıdan daha fazlasıdır; İnsanlığın bir aynasıdır.
Bütün bunlar bunu bilir ve belki de en çok çikolata okuyan kişi olan Franco-Venezüella tarihçisi Nikita Harwich tarafından tanımlanır. 'Çikolata ve şekerleme ansiklopedisi' koordinatörü, 'çikolata tarihi' yazdı ve beş bin yıl önce dünyanın belirli bir tarihini anlatmak için IE Beşeri Bilimler Okulu'nun elinde İspanya'da. Çok mu? 2018'de Ekvador Amazon'da kakao izleri olabilecek bir kil kavanozu ile arkeolojik bir görev. “Onu neden gördüğümü biliyorum,” diyor Harwich, Olmecs – ve sonra Meksikalılar – Mesih'ten 1.500 yıl önce evcilleştirecekti.
İki mülkte bu kültürler için çikolata vardı. Birincisi: «Bir geçim kaynağına izin verdi. Kakao badem seyahat portföyünde, özellikle Panama'dan Meksika'ya kadar Amerikan isthmus'tan geçen Maya tüccarlarında taşınabilir. Kakao bademini taşıyabilir, öğütebilir, içebilir ve çok ayakta ve sağlıklı kalabilirler ». İkinci özellik: «Euphoric özelliği. Bu yüzden bir tür dini bağlılığı ilişkilendirdiler. Meyveler dallar üzerinde büyürler, ancak bagajda, olgunlaştıklarında etkileyici olduklarında koyu bir menekşe rengine sahiptirler … ». Bunu söylüyorlar Moctezuma Karşılaşmalarıyla gitmeden önce birkaç çikolata sürahisi alındı.
Bunu söylüyorlar
Moktezuma
Cariyeleri ile gitmeden önce birkaç çikolata sürahisi alındı
Bu çikolata “şeytan” biliyordu. Aztekler aldığı gibi, içecek son derece acıydı: «Biberi önemli miktarlara koydular ve sadece biraz vanilya ile tatlandırdılar. Avrupa damak için, bu diablo bilmelidir ». Avrupalılar Amerika'nın fethinden sonra onu keşfetti. Colón'un oğlunun gazeteleri için biliyoruz – Nikita Harwich biliyor – navigatörün dikkat etmediğini. Hernán Cortés, Meksika İmparatorluğu'nun fethinde, evet; Bu içeceği Avrupa dünyasına açıklayan oydu. Ancak bazı rahibelerin ana dokunuşuna ihtiyaç vardı: “Her zaman bu konularda müdahale eden bir rahibe var.” Şeker eklediler. Diyerek şöyle devam etti: “Ve yavaş yavaş içecek Yeni İspanya'da ve Yeni İspanya'dan Avrupa'ya geçti.”
Çikolata, Avrupa asaletinin ve para halkının bir merakı olarak Atlantik'i geçti. Kakao ve şeker son derece pahalıydı. Büyük tüketimi, buhar makinesi ve pancar şekeri onu demokratikleştirdiğinde ve bir şekilde dönüşümüne başladığında sanayi devrimi ile geldi. İlk çikolatalar 18. yüzyılın sonundan itibaren tarih ve Van Houtenonlarca yıl sonra, çikolata tozu sayesinde modern tablet yapmasına izin verildi. “İngilizlerin mi yoksa Fransızların onları keşfetip keşfetmediği konusunda tartışmalar var …” Her şey için İngilizce ve Fransızca arasında bir anlaşmazlık var. Çikolataya süt tozu ekleyen İsviçre, dokularını ve lezzetlerini rafine etti.
Bugün, kakao para dağlarını taşıyor. Dünya üretimi, son yirmi yılda 2.2'den 4.8 milyon tona yükseldi, ancak kıyaslandığında kahve veya şeker hacimlerinden uzak. Küresel kakaonun neredeyse yarısını üreten Fildişi Sahili'nde fiyatlar ton başına 8.000 dolara ve yüksek kaliteli ince kakao için 12.000'e kadar yükseldi. Beş dev dünya pazarına hakim: Nestlé (İsviçre), Ferrero (İtalya), Mars, Mondelez ve Hershey (ABD'nin üçü). Bu markaların arkasında Barry Callebaut veya Cargill gibi aracılar var. Harwich, “Bazı Cargill'i tamamlamadığımız tek bir gün yok” diyor. Şirket hala kurucu aileye aittir ve borsada alıntı yapmadan yılda 160.000 milyon dolar faturaya aittir.
Son yirmi yılda dünya üretimi 2.2'den 4.8 milyon tona yükseldi
Bu rakamlar yara izleri üzerine inşa edilmiştir; Bu çikolata bir istisna değil. On dokuzuncu yüzyılda, bir tüccar köleliğin kaldırılmasından kaçınmak için kakao haciendas'ı Brezilya'dan Santo Tomé ve Prens'e taşıdı. Böylece kakao, bugün dünya arzının% 70'ini ürettiği Afrika'ya geldi. “Bu köle tüccarları Mulatto'ydu … her biri olabildiğince geçimini sağlıyor.” Bazı Afrika ülkelerinde, Negrera ticareti çöktüğünde, kakaoda her zaman eski köleliğinden çok farklı olmayan yeni bir servet kaynağı buldular. «Fildişi Sahili'nde iş az çok köleleştirilmiş bir emeğe başvurdu ve daha da kötüsü: çocuk sömürüsüne».
Çikolata üretimi etrafında, çevre de dahil olmak üzere daha modern problemleri çırpıyorlar. Kakao tarlaları, birçok kişinin hayal ettiği tropikal ormanlar değildir. Diyerek şöyle devam etti: “Zamanla sorun yaratan bir ormansızlaşma süreci ima ediyorlar.” Göç, para biriminin diğer yüzüdür. «Plantasyonlar için çok sayıda göçmen işçiliği ithal edilmektedir. Fildişi Sahili'ndeki yetkililer, ulusal nüfusdan daha fazla göçmen olduğunu fark edene kadar. Ve bu, er ya da geç patlar. On yıl süren bir iç savaşta patladı. Çikolata tatlıdan daha fazlasıdır; İnsanlığın bir aynasıdır.